donderdag 7 december 2017

Throwback Tursday: het roer is om





werk in uitvoering

Soms gebeuren er dingen, of kom je in situaties wat je leven ineens op de kop zet. Het positieve hiervan is, dat je dan goed gaat nadenken. Wat wil ik, kan ik, heb ik.
Een half jaar na de aankoop van ons vakantiehuis werden wij hiermee geconfronteerd. Een periode van denken, overleggen en een beslissing nemen.
Wij gooiden het roer om en besloten om naar frankrijk te emigreren. Een hele beslissing ( overigens nog nooit spijt gehad)
Mijn wens om ooit een huis in Frankrijk te hebben bestond al heel lang, maar verhuizen ? Dat was een diep weggestopte droom waarvan ik nooit had gedacht dat ik dat zou kunnen realiseren.

Si vous voulez que vos rêves se réalisent, ne dormez pas

Een goed jaar nadat wij ons "vakantiehuis" hadden gekocht hebben wij ons hier gevestigd . Omdat wij niet van de lucht kunnen leven moesten wij ervoor zorgen dat er inkomsten zouden komen. Onze Chambre d'Hôtes was geboren. Het woonhuis had flink wat aanpassingen nodig om ons en toekomstige gasten te kunnen herbergen, maar wij hadden ook de keuze om een van de schuren te verbouwen en daar zelf in te gaan wonen. Dit was de beste optie. Zo kunnen wij onze gasten meer privacy en ruimte aanbieden en hebben wij dit ook voor ons zelf.

Het klinkt allemaal heel eenvoudig. Aangezien de oude schuur in de grond stond moest er eerst een halve heuvel worden afgegraven. Op de avond van de eerste werkdag was het erg druk bij ons in de straat. Wij hoorden vele auto's aankomen, stoppen en vervolgens weer doorrijden. Ik geloof dat onze dorpsgenoten die "Hollandais" voor gek hebben verklaard. Ach, geef ze eens ongelijk.

met grof geschut wordt er begonnen

dagenlang aan en afvoer van vrachtwagens met aarde
de eerste openingen in ons nieuwe huis 😱

Geen opmerkingen:

Een reactie posten