zondag 11 februari 2018

⛄Koning Winter ⛷🌨



Het is niet mijn bedoeling om als weervrouw jullie op de hoogte te houden van de weercondities hier.
Echter de mooie plaatjes van de sneeuw wil ik jullie niet onthouden.
Het blog van deze week wordt meer een foto blog.
De enkele pogingen van koning winter om toe te slaan resulteerde in een mottige natte sneeuw, die het pad op onze heuvel veranderde in een vies glibberig en modderig pad. Levensgevaarlijk om hier omhoog of omlaag te lopen. Schoenen met goed profiel is een must.

blubberglad




Afgelopen dinsdagavond ging het sneeuwen, dikke vlokken die bleven liggen en als snel veranderde het landschap in een sprookjesachtige sfeer. Prachtig!
Woensdagochtend vertrok koekenbakker-tuin-man naar Nederland. Hij is een uur later dan de bedoeling vertrokken, het eerste stuk naar de autoroute is een slingerende weg door kleine dorpjes. Of de wegen overal goed begaanbaar zijn weet je niet.
De route die ik meestal naar Montbard neem ( Rue Haute) is bij sneeuw en/of vorst niet te rijden. Dan moet ik de andere kant via Saint Rémy nemen. Een klein stukje om, maar meestal goed te rijden.

Rue Haute, onbegaanbaar met de auto
Toen wij hier net kwamen waarschuwde onze buurvrouw ons om in de winter altijd voor 3 dagen eten in huis te hebben. Dat vond ik toen wat overdreven, maar ja, de buurvrouw is op leeftijd en dan begrijp ik dat wel. Nu vond ik dat eigenlijk geen verkeerd idee. Voor de zekerheid maar extra boodschappen in huis gehaald, voor het je-weet-maar -nooit.


In Montbard wat minder sneeuw, het water van de rivier La Brenne stroomt hard en het geluid van het kletterende water is oorverdovend.






Wat een genot om hier te wandelen. Hond Marron heeft nog niet zo vaak sneeuw gezien. Het is leuk om in te spelen, maar ook gek. En wat te doen als de struikjes verstopt zijn onder de sneeuw? Je moet toch ergens je pootje oplichten.




Genoten van de sneeuw en wat nu weer voorbij is. Vannacht heeft het nog gesneeuwd maar sinds vanmorgen neerslag in de vorm van hagel, sneeuw, maar voornamelijk regen. De temperatuur is opgelopen naar waterkoud en bijna alle sneeuw is verdwenen.
De wegen zijn goed begaanbaar, maar ik blijf lekker thuis.
Voor de sportievelingen veel kijkplezier met de Olympische Winterspelen, voor de feestvierders een leuke carnaval, en voor iedereen veel liefs!

Fijne week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten